عوامل پرخطر بیماری قلبی عروقی

عوامل پرخطر برای بیماری های قلبی عبارتند از:
سن: افزایش سن، خطر تنگ شدن یا آسیب دیدن شریانها و همچنین ضعف یا ضخیم شدن عضلات قلب را افزایش می دهد.
جنسیت. مردان به طور کلی در معرض خطر بیشتری از بیماری های قلبی هستند. با این حال، خطر در زنان پس از یائسگی افزایش می یابد.
سابقه خانوادگی. سابقه خانوادگی بیماری قلبی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد.
استعمال دخانیات: نیکوتین و مونوکسید کربن موجود در عروق قلبی می تواند به پوشش عروق، آسیب، رسانده و آنها را بیشتر مستعد ابتلا به آترواسکلروز سازد. حملات قلبی در افراد سیگاری نسبت به افراد غیر سیگاری شایع تر است.
رژیم غذایی نامناسب. یک رژیم غذایی که از نظر مقدار چربی، نمک، قند و کلسترول، نامناسب است، به توسعه بیماری قلبی کمک می کند.
فشار خون بالا. فشار خون کنترل نشده می تواند باعث سخت شدن و ضخیم شدن شریانها گشته و تنگی عروق باعث کاهش جریان خون در بدن می‌شود.
کلسترول بالا: سطوح بالای کلسترول در خون، می تواند خطر تشکیل پلاک و آترواسکلروز را افزایش دهد.
دیابت: دیابت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. هر دو شرایط به عوامل خطر مشابهی مانند چاقی و فشار خون بالا وابسته هستند.
چاقی : اضافه وزن معمولا سایر عوامل خطر را تشدید می‌کند.
عدم فعالیت بدنی. عدم فعالیت فیزیکی و ورزش نکردن، منتهی به بسیاری از اشکال بیماری‌های قلبی گردیده همچنین با برخی از عوامل خطر دیگر در ارتباط است.
فشار: عدم کنترل استرس ممکن است به عروق شما آسیب رسانده و سایر عوامل خطر برای بیماری های قلبی را تشدید کند. بهداشت نامناسب: حتی سلامت نامناسب دندان نیز خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید