ترک اعتیاد و سکته قلبی (ادامه …)

ترک اعتیاد و سکته قلبی

در صورتیکه کسی دچار بیماری قلبی باشد و یا تنگی عروق قلبی پنهان داشته باشد ، اگر خود بیمار بخواهد اقدام به ترک مواد مخدر بنماید (ترک اعتیاد)، طبیعتا استرس مهمی به سیستم قلب وارد خواهد کرد که میتواند باعث بیدار کردن بیمار خفته ی قلبی خود بشود.
پس در یک بیمار قلبی یا در کسیکه چکاپ قلب نشده :اول بایستی از وضعیت قلب با خبر شد.حتا در حضور بیماری قلبی با ارجاع بیمار به مراکز ترک اعتیاد و شروع درمان جایگزین با متادون یا بوپرونورفین، هیچ خطری در اقدام به ترک وجود نخواهد داشت.

آیا فرد در اثر ترک اعتیاد ممکن است بمیرد؟

بله، افراد ممکن است در اثر ترک مواد مخدر افیونی بمیرند (منبع).
به طور کلی تصور می شود که ترک مواد مخدر افیونی ناخوشایند است اما تهدید کننده زندگی نیست، اما مرگ می تواند اتفاق بیفتد و اتفاق می افتد. عوارض ترک اغلب دست کم گرفته می شود و به اندازه کافی نظارت نمی شود.

سندرم ترک مواد مخدر (سندرم ترک اعتیاد)

سندرم ترک مواد مخدر افیونی اغلب به عنوان یک بیماری شبه آنفولانزا توصیف می شود که به طور ذهنی شدید اما از نظر عینی خفیف است. علائم و نشانه‌ها عبارتند از: دیسفوری، بی‌خوابی، گشاد شدن مردمک چشم، پیلوارکسیون، خمیازه کشیدن، دردهای عضلانی، اشک ریزش، رینوره، تهوع، تب، تعریق، استفراغ و اسهال.

چگونه ممکن است فردی در حین ترک مواد مخدر افیونی بمیرد؟ پاسخ در دو علامت بالینی نهایی ارائه شده در بالا نهفته است، استفراغ و اسهال. استفراغ و اسهال مداوم ممکن است در صورت عدم درمان منجر به کم آبی بدن، هیپرناترمی (بالا رفتن سطح سدیم خون) و نارسایی قلبی در نتیجه شود.

مردم می‌توانند بر اثر ترک مواد مخدر افیونی بمیرند و می‌میرند – و با توجه به مدیریت پزشکی مناسب، همه چنین مرگ‌هایی قابل پیشگیری هستند.

ضروری است که برنامه‌های مدیریت بالینی به طور معمول در زندان‌ها، زندان‌ها و سایر مراکزی که احتمال خروج از آن‌ها وجود دارد اجرا شود تا از این مرگ‌های قابل اجتناب جلوگیری شود.

کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو (TTC)

کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو  TTC یک اختلال حاد برگشت پذیر ناشی از استرس است که باید به عنوان یک علت نارسایی قلبی در بیماران بدحال شناخته شود. افزایش فعالیت سمپاتیک ثانویه به ترک آنتاگونیست های سمپاتیک، مانند متادون، می تواند منجر به ایجاد TTC شود. بنابراین، برای جلوگیری از چنین عوارض بدخیم بالقوه، درمان طولانی مدت مواد مخدر افیونی نباید به طور ناگهانی قطع شود. در بیماران مبتلا به “بالون اپیکال” که مشکوک به تحریک با قطع داروهای روانگردان است، انفوزیون کلونیدین ممکن است علاوه بر درمان حمایتی استاندارد برای خنثی کردن مکانیسم ایجاد کننده تجویز شود.

بیشتر بخوانید:

متخصص قلب و عروق خوب|چگونه یک پزشک عالی قلب پیدا کنیم|یافتن فوق تخصص قلب خوب در تهران|مصرف تریاک برای چه بیمارانی خوب است؟|غلظت خون

2 Comments

  1. مقصود

    با سلام بدون مقدمه من امروز به یکی از مراکز ترک مراجعه کردم با توجه به اینکه عمل قلب باز انجام دادم و به دلیل سهل انگاری دکتر جراح به عفونت قفسه سینه دچار شدم ومجددا جراحی دیگری که باعثبرداشتن جناق سینه و غضروفهای بین دندهها بخشی ازخود دنده شد مسبب استفاده از تریاک شدچون داروها دیگر جوابگو نبودن القصه به این مرکز مراجعه کردم پساز تجویز شربت تریاک عنوان نمودن مورد ترک نه علمی است نه منطقی آیا درست است درضمن من 54 ساله هستم دبابت هم دارم. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید