عوارض ناشی از بیماریهای قلبی

عوارض بیماری قلبی عروقی

عوارض ناشی از بیماری‌های قلبی عبارتند از:

نارسایی قلبی: یکی از شایع‌ترین عوارض بیماری‌های قلبی، نارسایی قلبی است و زمانی رخ می دهد که قلب قادر نیست برای رفع نیازهای بدن، خون کافی پمپ کند. نارسایی قلبی می تواند از بسیاری از اشکال بیماری‌های قلبی، از جمله نقص یا نارسایی قلبی، بیماری‌های قلبی عروقی (cardiovascular disease)، بیماری های دریچه قلب، عفونت قلب یا کاردیومیوپاتی نتیجه شود.

حمله قلبی: ایجاد یک لخته خون در رگ خونی، که قلب را تغذیه می‌کند، باعث مسدود کردن جریان خون می‌شود و این امر منجر به حمله قلبی می‌گردد. انسداد رگ‌های خونی، ممکن است باعث صدمه زدن یا از بین بردن بخشی از عضله قلب گردد. آترواسکلروز (Atherosclerosis) می تواند باعث یک حمله قلبی شود.

سکته مغزی: عوامل خطر که منجر به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود، همچنین می توانند به سکته مغزی ایسکمیک (ischemic stroke) منجر شوند. این امر زمانی اتفاق می افتد که سرخرگ‌های مغز تنگ یا مسدود می‌شوند و خون بسیار کمی به مغز رسانده می‌شود. سکته مغزی یک اورژانس پزشکی است؛ زیرا بافت مغز ظرف تنها چند دقیقه از شروع سکته مغزی از بین رفته و می‌میرند.

آنوریسم (Aneurysm): یک عارضه جدی است که می‌تواند در هر نقطه از بدن رخ دهد. آنوریسم یک برآمدگی در دیواره‌ی عروق است. اگر آنوریسم گسترش یابد، احتمالا خونریزی داخلی بسیار خطرناک و تهدید کننده‌ی زندگی اتفاق می‌افتد.

بیماری عروق محیطی: آترواسکلروز (Atherosclerosis) می تواند به بیماری عروق محیطی منجر شود. در بیماری عروق محیطی، اندام – معمولا پاها – جریان خون کافی دریافت نمی‌کنند. از علائم این بیماری، به طور ویژه، درد ساق پا یا لنگیدن هنگام راه رفتن است.

ایست قلبی ناگهانی: ایست قلبی ناگهانی، از دست رفتن غیرمنتظره‌ی کارکرد قلب، تنفس و هوشیاری است که اغلب توسط یک آریتمی ایجاد می شود. ایست قلبی ناگهانی یک اورژانس پزشکی است. اگر بلافاصله درمان نشود، کشنده است و در نتیجه مرگ ناگهانی قلبی اتفاق می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید