5+ معیار مفید در یافتن فوق تخصص قلب خوب در تهران و سایر شهرها

متخصص و فوق تخصص قلب خوب در تهران

با توجه به ماهیت پربار بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی در ایران، تقاضای فزاینده ای برای متخصصان قلب و عروق وجود دارد که بتوانند بهترین مراقبت های تهاجمی، غیرتهاجمی و مداخله ای را ارائه دهند.  در حالی که تمرکز فوق‌العاده‌ای بر سلامت قلب و عروق در زمینه پزشکی وجود دارد و فناوری همچنان به لطف تحقیقات بهبود می‌یابد، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن برای کار یک متخصص قلب ماهر وجود دارد که می‌تواند به بیماران کمک کند تا از حملات شدید قلبی عروقی جلوگیری کنند.

هنگامی که به دنبال یک فوق تخصص  قلب و عروق خوب در تهران یا شهرستان هستید، برخی از ویژگی‌ها وجود دارد که باید به دنبال آن باشید تا مطمئن شوید که بهترین فوق تخصص قلب را برای ارائه مراقبت‌های ماهرانه و دلسوزانه یافته اید.  خوشبختانه، برخی از ویژگی های مشترک وجود دارد که در بین پیشگامان در زمینه قلب و عروق برجسته است.  به خواندن ادامه دهید تا در مورد این ویژگی ها بیشتر بدانید که می تواند به شما کمک کند یک متخصص قلب با کیفیت را پیدا کنید تا مراقبت های لازم را به شما ارائه دهد.

فوق تخصص قلب خوب در شمال تهران جنوب تهران شرق تهران غرب تهران
فوق تخصص قلب خوب در شمال تهران جنوب تهران شرق تهران غرب تهران

بسیاری از پزشکان ادعا می‌کنند که فوق متخصص قلب خوب در تهران هستند. این ادعاها را چگونه می‌توان بررسی کرد و چطور می‌توان دریافت که بهترین فوق متخصص قلب خوب در تهران را یافته‌ایم؟ برای پاسخ به این پرسش، چندین ملاک در تعیین بهترین فوق تخصص قلب و عروق مهم هستند از جمله، میزان اعتبار و بزرگی بیمارستانهای محل فعالیت متخصص قلب، مدرک تخصص و دانشگاه محل تحصیل متخصص قلب، بیمه‌هایی که مورد قبول هستند، میزان دوری یا نزدیکی مطب یا بیمارستانهای متخصص و …. این موارد را به اختصار در زیر بررسی میکنیم.

چرا بیماری‌های قلبی عروقی مهم هستند؟

آمار بیماری‌های قلبی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا گزارش داده که حدود 610 هزار نفر، معادل 25 درصد کل مرگ و میرهای آمریکا، در اثر بیماری‌های قلبی – عروقی، فوت می‌شوند. به همین ترتیب CDC خاطر نشان می‌کند که بیماری‌های قلبی-عروقی، عامل اصلی مرگ و میر زنان و مردان است.

این آمار مرگ و میرها بازه‌ی وسیعی از بیماری‌های قلب و عروق از بیماری عروق کرونر و فشار خون بالا تا نارسایی احتقانی قلب، آریتمی‌های قلبی و نقص قلبی را شامل می‌شود.

نیاز به یک فوق تخصص قلب و عروق خوب

بنابراین این بیماری‌های قلبی که بدین ترتیب عامل اصلی مرگ و میر شناخته می‌شود، نیاز به یک متخصص قلب خوب متخصص عروق مجرب و عالی دارد؛ لذا اگر شما هرگونه بیماری قلبی یا بیماری‌های مرتبط با قلب داشته باشید، مهم است که متخصص قلب و عروقی پیدا کنید که در طولانی مدت مراقبت پزشکی قلب شما را به عهده داشته باشد.

چندین زیر تخصص یا تخصص ویژه برای قلب و عروق وجود دارد و اگر نوع بیماری مشخص باشد، شما را در انتخاب متخصص یا فوق تخصص بیماری‌تان بیشتر راهنمایی می‌کند.

اگر مشکل خود را بدانید، باید به دنبال فوق تخصص یا متخصصی باشید که در زمینه مشکل و بیماری شما خبره باشد؛ در غیر این صورت، فوق تخصص یا متخصص قلب و عروق عمومی یا بیمارستان یا کلینیک‌های مراقبت قلب، بهترین انتخاب است.

فوق تخصص قلب خوب
فوق تخصص قلب خوب کیست؟

بخوانید: درباره دکتر سید شاهرخ تقوی

پذیرش دفترچه بیمه درمانی (بیمه‌های طرف قرارداد با فوق تخصص قلب شما)

به طور عملی و تجربی، یک دکتر متخصص قلب که بیمه درمانی شما را قبول کند، نقطه شروع هوشمندانه برای جستجوی متخصص قلب خوب یا فوق تخصص قلب خوب می‌باشد.

در دسترس بودن فوق تخصص قلب خوب

یکی از معیارهای دیگر انتخاب متخصص یا فوق تخصص قلب و عروق، دسترسی پذیری به پزشک است؛ اگر مجبور باشید ماه‌ها برای تعیین وقت ویزیت منتظر بمانید، برای قرارهای منظم و مرتب دچار مشکل خواهید شد.

بورد تخصصی فوق تخصص قلب خوب

متخصص قلب و عروق خوب باید عضو بورد پزشکی و تخصصی حوزه کاری خود باشد. شمار زیادی از پزشکان هستند که دارای بورد تخصصی نیستند. بررسی بورد تخصصی پزشکان از طریق بیمارستان‌ها و اینترنت قابل جستجو هستند.

گواهی‌نامه‌ها و مدارک تخصصی فوق تخصص قلب خوب

گواهی‌نامه‌ها و مدارک تخصصی دکتر متخصص یا فوق تخصص هم اهمیت ویژه‌ای دارد. اینکه چه مقدار این مدارک و گواهی‌نامه‌ها معتبر هستند، اعتبار متخصص قلب و عروق نیز افزایش می‌یابد.

کلینیک‌ها و بیمارستانهای مورد فعالیت فوق تخصص قلب خوب

هر چه بیمارستانها و کلینیکهای محل کار فوق تخصص قلب، بزرگتر و معتبرتر باشد، نشانه‌ی اعتبار متخصص قلب و عروق است.

ویژگی‌های شخصیتی فوق تخصص قلب خوب

اعتماد بنفس مبتنی بر دانش فوق تخصص قلب و عروق

وقتی صحبت از چیزی به بالقوه جدی مانند مراقبت های قلبی عروقی شما می شود، نمی خواهید ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شما ترسو یا بیش از حد محتاط باشند.  اعتماد به نفس یک ویژگی کلیدی است که باید در متخصص قلب خود جستجو کنید، اما یک هشدار به این کیفیت وجود دارد.  تکبر و خودپسندی در هیچ حرفه ای ویژگی قابل تحسین نیست، چه رسد به فردی که به سلامت قلب خود اعتماد دارید.  مرز باریکی بین این ویژگی‌های منفی و اعتماد به نفس آرامش‌بخش وجود دارد، بنابراین به دنبال یک متخصص قلب باشید که دانش حمایت و توجیه اعتماد به نفس را داشته باشد.

رحم و شفقت – دلسوزی فوق تخصص قلب

شفقت یک ویژگی کلیدی در هر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی است، زیرا نیاز به یک نوع خاص از افراد برای کمک به شفای دیگران و بر دوش گرفتن بارهای آنها در زمانی است که ممکن است دشوار باشد.  این برای کسانی که کاردیولوژی را انجام می دهند حتی مهم تر است، زیرا اغلب کسانی که به دنبال مراقبت های قلبی هستند در شرایط نامطلوب و بالقوه تهدید کننده زندگی این کار را انجام می دهند.  به دنبال یک متخصص قلب دلسوز باشید که علاقه خاصی به سلامت مداوم و نتایج مثبت بیماران خود داشته باشد و بتواند چالش های پیش روی کسانی را که از بیماری های قلبی عروقی و سکته رنج می برند درک کند.

مهارت های تخصصی فوق تخصص قلب خوب

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که کسی در همه کارها دستی دارد اما در هیچ کدام استاد نیست؟ این اصل می تواند برای خدمات قلب و عروق اعمال شود، زیرا چندین تخصص فرعی وجود دارد که در زیر پرچم قلب و عروق به عنوان یک رشته قرار می گیرند.  برخی از متخصصان قلب ممکن است تلاش کنند تا خطوط زیادی از خدمات را ارائه دهند بدون اینکه در هیچ یک از آنها استاد باشند.

بهتر است تیمی از متخصصان قلب و عروق را پیدا کنید که هر کدام تخصص یا حوزه ای تمرکز دارند.  این تمرکز محدود به پزشک اجازه می دهد تا به یک متخصص واقعی تبدیل شود و سطح بالاتری از مراقبت را به شما ارائه دهد.

فوق تخصص قلب خوب یا یک معلم

در حالی که مسئولیت اصلی یک فوق تخصص قلب خوب، ارائه مراقبت های پیشگیرانه و واکنشی مربوط به قلب است، برای دستیابی به این هدف، پزشک قلب خوب شما باید یک مربی نیز باشد.  بسیاری از جنبه های یک سبک زندگی سالم برای قلب حول اصلاحات سبک زندگی مانند حرکت بیشتر، مدیریت وزن، ترک تنباکو، کاهش سطح استرس بالا، و خوردن انواع مواد مغذی مناسب از منابع طبیعی است.

یافتن فوق تخصص قلب خوب در تهران
یافتن فوق تخصص قلب خوب در تهران

بنابراین، فوق تخصص قلب خوب نباید صرفاً یک مراقبت‌کننده باشد، بلکه باید معلمی باشد که به بیماران آموزش می‌دهد که چگونه شیوه‌های زندگی سالم‌تری اتخاذ کنند و سلامت آینده بهتری را تضمین کنند.

هنگام جستجوی یک فوق تخصص قلب خوب، مطمئن شوید که به دنبال ویژگی های ذکر شده در بالا هستید.  با توجه به اهمیت مراقبت های قلبی، شما به یک فوق تخصص قلب دلسوز و مطمئن با دانش، مهارت های تخصصی و توانایی آموزش نحوه زندگی سالم برای قلب نیاز دارید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی هایی که برای یک متخصص قلب و عروق عالی ایجاد می کند، با مطب دکتر شاهرخ تقوی به شماره تلفن 09129334033  تماس بگیرید .

بخوانید: بیمارستانهای مورد فعالیت دکتر سید شاهرخ تقوی ، مطب‌ها و کلینیک‌های دکتر سید شاهرخ تقوی

بیشتر بخوانید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید