انواع متخصص قلب و عروق کدامند و تخصص هر کدام در چیست؟

متخصص قلب و عروق، پزشکی است که در مراقبت از قلب و عروق خونی شما تخصص دارد. متخصصین قلب و عروق می توانند در درمان یا بهبود بیماری های قلبی و عروقی به شما کمک کنند. آنها همچنین می توانند در زمینه های خاصی مانند ریتم غیرطبیعی قلب، نارسایی قلبی یا مشکلات قلبی که از بدو تولد داشته اید تخصص داشته باشند.

بیماری قلبی چیست و متخصص قلب کیست؟

متخصص قلب، پزشکی است که در بیماری های قلب و عروق خونی متخصص است. آنها می توانند بیماری های قلبی را درمان کنند و از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کنند.

پس از اتمام چهار سال دانشکده پزشکی، متخصصان قلب سه سال را به عنوان رزیدنت به یادگیری پزشکی داخلی عمومی می پردازند، به علاوه حداقل سه سال دیگر آموزش تخصصی پس از آن.

پس از 10 سال آموزش، متخصص قلب و عروق می تواند در آزمون پزشکی داخلی آمریکا شرکت کند. حتی پس از دریافت گواهینامه هیئت مدیره، متخصصان قلب تا زمانی که تمرین می کنند به یادگیری ادامه می دهند. آنها باید با آخرین پیشرفت ها در نحوه درمان بیماران برای ارائه بهترین مراقبت همراه باشند.

متخصص قلب و عروق سایت دکتر شاهرخ تقوی
متخصص قلب و عروق سایت دکتر شاهرخ تقوی

متخصص قلب و عروق چه می کند؟

متخصص قلب یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی است که می تواند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و نارسایی قلبی و همچنین مشکلات دریچه های قلب، عروق خونی و سایر مشکلات قلبی و عروقی را درمان کند. آنها می توانند آزمایش هایی مانند نوار قلب، اکوکاردیوگرام و سی تی (توموگرافی کامپیوتری) را سفارش دهند تا بفهمند مشکل چیست. با تشخیص آنها، آنها می توانند دارو سفارش دهند، به شما کمک کنند ورزش و عادات غذایی سالم تری شروع کنید یا کاتتریزاسیون قلبی انجام دهید.

یک متخصص قلب یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و علائم، سابقه پزشکی و سابقه خانوادگی شما را با شما در میان می گذارد. این مهم است که به متخصص قلب خود اطلاع دهید که آیا سایر افراد خانواده شما مشکلات قلبی داشته اند، زیرا این امر می تواند احتمال ابتلا به مشکل قلبی را افزایش دهد.

برخی از اطلاعات اولیه می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت قلب و عروق به متخصص قلب شما بدهد، مانند:

ارائه‌دهنده شما تمام این اطلاعات و هر گونه نتایج آزمایش را بررسی می‌کند تا عوامل خطر شما را برای مشکلات قلبی مشخص کند. آنها همچنین می خواهند بدانند که آیا سیگار می کشید، چقدر ورزش می کنید، چه می خورید و چه داروهایی مصرف می کنید.

متخصصان قلب و عروق چه بیماری هایی را درمان یا به شما در پیشگیری از آن کمک می کنند؟

متخصصان قلب می توانند طیف وسیعی از مشکلات قلبی و عروقی را درمان کنند، از جمله:

متخصص قلب چه آزمایشاتی انجام می دهد؟

متخصص قلب می تواند آزمایش های زیر را سفارش دهد، اما سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است برخی از این آزمایش ها را انجام دهند:

چه زمانی به متخصص قلب مراجعه کنیم

ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما ممکن است شما را به یک متخصص قلب ارجاع دهد اگر مشکلی در قلب یا عروق خونی خود دارید که نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اگر احساس درد در قفسه سینه ، سرگیجه یا تنگی نفس دارید، ممکن است لازم باشد به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. متخصص قلب شما ممکن است برای مدت طولانی با شما کار کند زیرا شرایط شما را زیر نظر دارد.

در قرار ملاقات متخصص قلب و عروق چه چیزی را باید انتظار داشت؟

یک متخصص قلب با توجه ویژه به گوش دادن به قلب شما یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. آنها می توانند بشنوند که چقدر خون در قلب شما جریان دارد و آیا ریتم قلب شما نامنظم است یا خیر.

آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به سابقه خانوادگی و سابقه پزشکی خود باشید. متخصص قلب شما می خواهد بداند که آیا خواهر و برادر، والدین یا سایر اعضای خانواده شما مشکلات قلبی داشته اند یا خیر. داشتن این اطلاعات می تواند به متخصص قلب شما کمک کند تا بفهمد چه نوع مشکلات قلبی ممکن است داشته باشید.

ارائه دهنده شما ممکن است بپرسد:

  • چه مدت است که این علائم را دارید؟
  • وقتی علائمی دارید (درد خفیف، درد شدید) چه احساسی دارید؟
  • وقتی علائم شما شروع شد (استراحت، ورزش کردن) چه می‌کردید؟
  • آیا وقتی علائمی دارید، چیزی به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید؟
  • آیا در گذشته عمل یا جراحی قلب داشته اید؟
  • آیا سوابقی از اسکن دارید؟
  • الان چه داروهایی مصرف میکنی؟

اگر متخصص قلب شما تجهیزات را در محل خود داشته باشد، ممکن است یک الکتروکاردیوگرام برای خواندن سریع ریتم قلب شما انجام دهد. همچنین ممکن است یک قرار جداگانه برای آزمایش‌های دیگری که کمی طولانی‌تر طول می‌کشد و به دستگاه‌های اسکن ویژه‌ای که فقط بیمارستان‌ها دارند، تعیین کنند.

انواع متخصص قلب و عروق

حداقل ده ها نوع مختلف متخصص قلب وجود دارد. آنها در انواع مختلف مشکلات قلبی و عروقی، مانند تصویربرداری قلبی یا توانبخشی قلب ، تخصص دارند.

اگرچه همه متخصصان قلب در درک قلب و عروق خونی شما متخصص هستند، اما می توانند حوزه تخصص خود را حتی بیشتر محدود کنند. انواع متخصص قلب عبارتند از:

  • متخصص قلب و عروق بالینی.
  • متخصص نارسایی قلبی.
  • متخصص قلب و عروق مداخله ای.
  • متخصص قلب و عروق.
  • متخصص قلب مادرزادی.
  • متخصص تصویربرداری قلب
  • متخصص قلب و عروق محیطی.
  • متخصص قلب و عروق پیشگیری.
  • متخصص توانبخشی قلب.
  • الکتروفیزیولوژیست.
  • متخصص قلب و عروق سالمندان.
  • متخصص قلب و روماتولوژی.
  • متخصص قلب و عروق ورزشی.
  • متخصص قلب و عروق مراقبت های ویژه.

آیا برای مراجعه به متخصص قلب نیاز به ارجاع دارم؟

بستگی دارد. برخی از برنامه های بیمه ممکن است از شما بخواهند که از ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود یک ارجاع دریافت کنید، بنابراین برای جزئیات با شرکت بیمه خود مشورت کنید. این می تواند به شما کمک کند از غافلگیری ناخواسته هزینه بالاتر از آنچه که در هنگام مراجعه به متخصص قلب انتظار داشتید جلوگیری کنید. معمولاً دیدن یک متخصص مانند متخصص قلب نسبت به ارائه دهنده مراقبت های اولیه گران تر است، اما پیروی از قوانین شرکت بیمه باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

متخصص قلب در چه مواردی تخصص دارد؟

یک متخصص قلب متخصص بیماری های قلبی است که علت اصلی مرگ و میر در آمریکا است. متخصصان قلب می‌توانند در حوزه‌های تخصصی‌تر مراقبت از قلب، مانند درمان نارسایی قلبی، مشکلات ریتم قلب یا شرایط مادرزادی (از بدو تولد) کار کنند.

متخصصان قلب و عروق کجا کار می کنند؟

ممکن است در بیمارستانی که آنها کار می کنند به متخصص قلب مراجعه کنید. سایر متخصصان قلب ممکن است مطب خصوصی خود را داشته باشند که در آن بیماران را می بینند. آنها ممکن است شما را برای آزمایش یا اقدامات به بیمارستان یا سایر مراکز پزشکی بفرستند.

اگر مشکلی در قلب یا عروق خونی خود دارید، ممکن است به یک متخصص قلب نیاز داشته باشید. بسته به شرایط شما، ممکن است به یک نوع خاص از متخصص قلب نیاز داشته باشید که در شرایط شما متخصص باشد. ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما می تواند شما را به یک متخصص قلب ارجاع دهد، اما شما باید با فردی که ارائه دهنده شما انتخاب کرده راحت باشید. اگر احساس می کنید که آنها به خوبی با شما ارتباط برقرار نمی کنند، ممکن است لازم باشد ارائه دهنده ای را پیدا کنید که ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: