چند توصیه در باب رانندگی و سلامتی!

عید و سفرهای نوروزی نزدیک است.
چند نکته ی مهم حاصل تجربه ی 30 سال رانندگی من که بسیاری از آن بواسطه ی بیش از 15 سال طرح روستا و خارج مرکز در جاده های استانهای قزوین.زنجان.سمنان گذشت:
اگر پول کافی دارید ، حتمن ماشین ایمن سوار شوید.تز من اینه : اگر زیاد از اتومبیل استفاده میکنید، قبل از خرید خانه ی خیلی لوکس،اتومبیل محکم بخرید.
در بین راه تا خواب غلبه کرد بلافاصله کنار بزنید و بخوابید..اگر جای امنی  برای کنار زدن نیست، صدای ضبط صوت را بشدت بلند کنید و در حین  حرکت حسابی با آب سرد ، سر و موها و صورت خود را خیس کنید و بخاری را کم کنید و پنجره را کمی باز کنید. اعضای خانواده را بیدار و شروع به صحبت کنید.در شب حرکت نکنید.چون علائم جاده در مملکت ما استاندارد نیستند و ممکن است شما را به سمت مقابل جاده و مرگ هدایت کنند.بعد از نهار یا شام راه نیفتید.به سمت داشبورد یا ضبط خم نشوید.

در مورد کمربند خوب همه دیگه میدونید و نیاز به گفتن نیست ولی نکته مهم:
اگر ردیف عقب کمربند نبندند ، نه فقط خطر بیرون افتادن از اتومبیل وجود دارد، مهمتر از آن ، حرکت سرنشینان عقب با همان سرعت تصادف، به سمت راننده و برخورد ایشان با تمام وزن به صندلی راننده و ضربات سر ایشان به سر سرنشینان جلویی است که بشدت مرگبار است.پس سرنشینان جلویی برای سلامت خودشان باید به بزور درخواست بستن کمربند از افراد عقبی را بکنند.

یه خاطره بگم و تموم کنم این بحث رو:
از دوستان فردی با بنیه ی مالی خوب داشتیم.چند صباحی خانه ویلایی خود را به جهت ساخت و ساز کوبیدند تا یک 4 واحدی از آن در بیاورند.در اواخر کار  ماشین مدل بالای خود را با پرایدی تعویض کردند تا خانه را تمام کنند.در سفر عید با پراید بعلت خواب الودگی تصادف کردند و یک فوتی و دو مجروح دادند. مجروحین چندین ماه در آی سی یو بستری بودند و هزینه ها طوری شد که دو واحد از آن ساختمان صرف معالجه نسبی مجروحین گردید.فروش اتومبیل ایمن خودش.ساخت خانه.تصادف.فروش همان خانه!!! عجیب نیست.
نتیجه: وقتی شرایط ایمن نیست ، سفر را به عقب یباندازید.

دیدگاهتان را بنویسید